Aankomst - Reisverslag uit Nsanje, Malawi van Yoni Janssen - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Nsanje, Malawi van Yoni Janssen - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Yoni

23 April 2014 | Malawi, Nsanje

Maandagavond zijn wij aangekomen in Muona. De reis van Lilongwe naar Blantyre hebben we gereisd met een bus. Deze reis was goed te doen. We kregen wat te drinken (gelukkig) en wat te eten (nog beter!). Het uitzicht was helemaal geweldig. In tegenstelling tot ons platte kikkerlandje, zag je hier veel reliëf wat een mooi plaatje wat in combinatie met een lekker zonnetje, en veel groen en goed gezelschap.

In Blantyre werden we opgewacht door Rafael. Wij hadden al gehoord van iemand die vorig jaar naar Malawi was geweest dat dit een second-daddy was. Dit was bij de eerste ontmoeting al bevestigd. Hij heeft lang moeten wachten op ons, maar hij wou zeker weten dat wij goed aan zouden komen. Na de ontmoeting zijn wij achter in zijn pick-up gestapt (voor sommige, met wat minder lengte onder ons, gesprongen) en naar de Shoprite gereden. Hier hebben wij alvast een paar boodschappen gedaan. Ik bleef achter samen met Tasha bij de pick-up met al onze bagage wachten en genieten van alle vriendelijke mensen die je gedag zeiden en het brandende zonnetje. Hierna zijn wij doorgereden naar Muona, wederom achter in de pick-up. Ik kan je vertellen dat dit helemaal niet verkeerd is! Lekker windje, zwaaiende mensen en daar is ie weer, de zon! Tijdens de rit heb ik een paar blauwe plekken opgelopen van de zandwegen met hier en daar een gat in de weg, maar dit nam mijn plezier niet weg, dit zorgde alleen voor nog meer gelach! In de avond zijn wij aangekomen in Muona. Rafael en zijn vrouw hadden een verrassing voor ons. Hij legde uit dat wij allemaal moe waren, en dat wij bij hem uitgenodigd waren om te eten. Mensen die mij kennen weten dat ik zo’n leuk en vooral lekker aanbod nooit af zou slaan. En ik kan alleen maar zeggen dat het heerlijk was! Hierna zijn wij weer terug gegaan naar ons huisje en hebben we ons klaargemaakt om te gaan slapen.

De afgelopen 2 dagen zijn wij hier aan het bijkomen van onze reis, de dagen hier voelen anders aan. Ook het ongedierte wat hier loopt is een ander verhaal als thuis! Dit heeft al een paar wetten met betrekking tot aantal decibel doen overtreden (trommelvliezen zijn nog intact gelukkig). Terwijl ik dit op mijn (oversized) kamer aan het typen ben zitten er 3 salamanders op mijn muur, en ja, ik heb ze allemaal al een naam gegeven! Ook heb ik hier en daar al een paar woordjes Chechewa geleerd van de kinderen die rond ons huisje zitten. De kinderen hier zijn zó schattig! Hier en daar een beetje ondeugd maar daar hou ik wel van. Gerietha, als je dit leest, Ik heb ze allemaal de groeten gedaan! Ze vonden dit erg leuk en begonnen gelijk te lachen.

(Een tas in inmiddels al weer in bezit van de eigenaresse, nog één te gaan!)



  • 02 Mei 2014 - 22:45

    Sanne:

    Ik ben heel benieuwd hoe je de salamanders hebt genoemd :p xoxo

  • 03 Mei 2014 - 03:37

    Maron:

    Hahaha ja ik ben ook heel nieuwsgierig naar de namen!! Xx

  • 03 Mei 2014 - 15:23

    Dory:

    Alle reisverslagen komen nu binnen.Nog niet eerder kunnen bekijken. Fijn om te horen dat
    je het allemaal zo goed oppakt! Wat een ervaring! Fijn dat we mogen genieten van jouw verhalen..
    En dit is nog maar het begin! Veel liefs xx

  • 03 Mei 2014 - 16:32

    Leonie:

    Leuk geschreven, Karel! Fijn dat je het naar je zin hebt! Have fun xxx

  • 04 Mei 2014 - 11:12

    Ini:

    Hallo Yoni,

    Wat is het super leuk om jouw verslagen te lezen en te weten dat je het goed naar je zin hebt.
    Alleen het ongedierte .......bbrrrrrrr, maar het hoort erbij hè?
    Henk en ik blijven je volgen. Een dikke knuffel van ons xxxxxx,Henk en Ini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Nsanje

Stage Malawi

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2014

De tiende week

20 Juni 2014

De negende week

13 Juni 2014

De achtste week

06 Juni 2014

De zevende week

30 Mei 2014

De zesde week
Yoni

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8229

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 13 Juli 2014

Stage Malawi

Landen bezocht: