Kleine aftrap - Reisverslag uit Nsanje, Malawi van Yoni Janssen - WaarBenJij.nu Kleine aftrap - Reisverslag uit Nsanje, Malawi van Yoni Janssen - WaarBenJij.nu

Kleine aftrap

Door: Yoni Janssen

Blijf op de hoogte en volg Yoni

20 April 2014 | Malawi, Nsanje

Even een kleine aftrap van mijn reisblog.

Vandaag was dan eindelijk de dag van vertrek. Na afscheid te hebben genomen van familie en vrienden op mijn surprise party, het avondje wat komen drinken, de avond van te voren en de dag zelf, is het volgens mij wel een goed afscheid geweest!
Het avontuur is begonnen! En bij mij gaan die avonturen niet allemaal even vlekkeloos. Het buffet van tegenslagen is bij deze al geopend. Bij de douane heb ik mijn 'goed gevuld' tas helemaal uit moeten pakken, bij het weer inpakken van de tas is de rits gesprongen.. Waarschijnlijk zat hij dan toch gewoon te vol. Met veiligheidsspelden hebben we de tas weer geprobeerd bij elkaar te houden (want iedereen heeft natuurlijk veiligheidsspelden in de handbagage toch?), maar helaas konden deze spelden het niet winnen van mijn tas en het gewicht. Alsnog bedankt Maartje! Dit heeft wel als gevolg dat ik nu met een open tas aan mijn arm de reis ga beginnen! Kleine tegenslag, maar we komen er wel!
Ook zijn wij even wat bagage kwijt geweest, maar als het goed is hebben we die zo weer terug! Na heel wat geregel en leuke gesprekken met de baliemedewerkers daar natuurlijk. Vandaar dat we even wat langer mogen genieten van het prachtige Lilongwe. Nu ik dit aan het typen ben is er een heerlijk Afrikaans muziekje op de achtergrond aan het draaien, de zon komt een beetje tussen de bomen door, zit ik gezellig met Mabelia naast me die op het moment met haar computer aan het stoeien is, al bij al is het genieten hier! Dus ook de kleine tegenslagen hebben zo vele positieve kanten.

Malawi is wat ik tot nu toe heb gezien een heel mooi land! Natuurlijk is het contrast met Nederland heel verschillend. Het land leert je binnen één seconde dat het ook heel anders kan en gaat. Nu al sta ik meer stil bij hoe goed wij het hebben en hoeveel wij ondertussen klagen. De mensen hier zijn heel tevreden met weinig, dit vind ik erg mooi om te zien. Deze reis heeft mij nu al rijker gemaakt en ik moet nog beginnen!

  • 02 Mei 2014 - 22:42

    Sanne:

    Mooi geschreven Yoon!.. Heb tijdens het lezen van je verslagen een glimlach op mijn gezicht!
    Ben trots op je!.. Dikke kus van je zus!

  • 03 Mei 2014 - 16:59

    Susanne Hubers Rasing:

    geniet van je stage , leuk je verslagen te lezen wat je zoal meemaak in malawi

  • 12 Mei 2014 - 17:09

    Ingrid:

    Een mooi begin Yoni, als ik jouw conclusie lees ;-)), groetekus Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Nsanje

Stage Malawi

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2014

De tiende week

20 Juni 2014

De negende week

13 Juni 2014

De achtste week

06 Juni 2014

De zevende week

30 Mei 2014

De zesde week
Yoni

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8234

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 13 Juli 2014

Stage Malawi

Landen bezocht: